onsdag 28 november 2012

Det sker en förändring

Mitt liv är på väg att förändras lite, eller ja, förändras ytterligare är väl mer korrekt i nuläget. Det är nämligen så att jag efter jul och nyår börjar på ett nytt jobb. Det är fortfarande inom samma bransch, som förskollärare, men på ett nytt ställe. Mitt nuvarande jobb är mitt första efter högskolan, och där har jag varit i cirka fyra år.. där har jag min trygghet, mina härliga kollegor, underbara (!) barn och deras fantastiska föräldrar. Denna miljö och dessa människor som jag haft i mitt liv under dessa åren ska jag nu inte träffa varje dag och det känns jättekonstigt nu när det börjar sjunka in lite.. Samtidigt som jag älskar utmaningen, jag välkomnar den och behöver den nog för att inte fastna i det trygga. Jag skriver i stort sett aldrig om mitt jobb här på bloggen, och så ska det förbli då det är helt skilda världar för mig. Men eftersom det är en rätt stor förändring i mitt liv så vill jag dela med mig till er, ni som liksom hänger med mig varje dag. 

Tycker det är vansinnigt märkligt att ni finns och att ni vill följa mina dagar i ord och bild. Vet ni hur mycket jag gillar er? Jag hoppas att ni vet, för det är riktigt mycket.. Stor kram på er alla :)

5 kommentarer:

  1. Åh så roligt! Du får berätta allt på fredag! och vet du vad? verkar som jag tänkte börja blogga igen.. inte illa va? men nu ska jag börja med att läsa ifatt hos dig!
    Kram Paulina

    SvaraRadera
  2. Ibland måste man flytta sig, för att få lite utmaning och kunna växa i sin yrkesroll.
    Lycka till med nya jobbet !

    SvaraRadera
  3. Spännande. Önskar dig all lycka till. Ha en bra dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Grattis!
    Tycker du gör helt rätt som ger dig på något nytt och spännande även om du som du skriver trivs väldigt bra där du är idag. Förnyelse förnöjer som det så fyndigt heter. Stort lycka till :)

    SvaraRadera