söndag 4 november 2012

En glimt av köket

Det har varit lite stillsamt på husfronten här i ett litet tag, vilket jag tror är en bra grej. Vi har ju inte bråttom med renoveringen, huset försvinner inte och det gör ju inte vi heller. Det är skönt att kunna pausa lite när man behöver fundera på hur vi ska få ut rötterna ur avloppsrören utan att riva upp hela trädgården (det går! Jag har googlat!), och det är nog den biten som får lite högre prioritet än att få ett fint kök. 

Men vi är på gång. Jag har börjat grunda några luckor nu, och köket fick lite kärlek i form av en rejäl städning igår. Snart kommer jag nog få tuppjuck på att inte ha en fungerande diskmaskin och inhandla en sådan och ringa någon händig som kan installera den åt oss utan att vi översvämmar hela huset. Men jo, såhär ser det ut just nu. Det ni inte ser är att jag står bredvid ett berg av ouppackade flyttkartonger där det nog är tänkt att man ska ha ett matbord.. men äh :)

och ja.. kaklet ska bli vitt. 
otroligt vitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar