söndag 11 november 2012

Smink från Apoteket

Jag har provat lite smink av märket Apoliva i samarbete med Apotekets bloggpanel. Till min stora lycka fick jag hemskickat en foundation precis när min höll på att ta slut, och även om jag först trodde att den var för mörk för min blekfishy så fungerade den hur bra som helst. Färgen smälter ihop med min egen utan att se ut eller kännas för tung, samtidigt som den täcker bra. Denna kommer jag fortsätta köpa, så bra var den! (och det är inte fy skam att den bara kostar 139 kr!)

 På bilden ovan sportar jag brun eyeliner och läppstiftet i nyansen "röda mattan". Jag är inte helt van läppstiftsmänniska, har i mina dagar mer varit en lipsyl och läppglansförbrukare.. men jag blir mer och mer inne på läppstift verkar det som, och Röda mattan känns som min färg. Vad kan man mer säga, det är mjukt, och jag måste applicera det lite då och då eftersom jag tydligen äter upp det. Men det är okej för det smakar ingenting :) Jag fick även läppennor, men inte i samma färg som läppstiften, och när jag undersöker på hemsidan så finns det inte samma nyans på någon penna och stift ifrån Apoliva, vilket är ett litet minus från min sida. Annars hade jag smitit till apoteket på studs och köpt en röda mattan penna :)

Eyelinern var också bra, jag gillar den bruna till vardags då den känns lite mer.. ja, vardaglig. Penseln är rätt lätt att måla med, trots lite darrig hand som jag brukar ha.

I stora drag bra grejer alltså, jag är nöjd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar