onsdag 14 november 2012

Min inte så härliga hall

Den enda anledningen till att jag överhuvudtaget visar denna bilden är för att jag vill vinna pengar så att jag kan måla över tapeten. Tro mig, annars hade ni inte fått se de lövbeklädda tapeterna och de mörkbruna listerna som är lika mörkbruna nu som hela taket var när vi flyttade in. Jag skojar inte... heeeela taket i hallen var mörkbrunt.. en stil jag inte förstod mig på då jag mest kände mig klaustrofobisk och innestängd i mörker hela tiden. 

Så taket är åtgärdat, men resten återstår. En ljus färg behövs i hallen som kan vara lite mörk, och en stooor spegel. Allt brunt måste bort, helst helt nya höga lister som gör allt lite pampigare.

Varför jag ska vinna detta frågar ni? Jo..därför att när avloppssystemet under huset har fyllts med rötter så är en uppfräschning av hallen inte med i budgeten.. och det är väl lite synd.

Tävlingen hålls av måla över tapeten. och jag hoppas att jag vinner den.

3 kommentarer:

  1. Lycka till! Hoppas du vinner. :-)

    SvaraRadera
  2. Även om jag inte tyckte att tapeten var super-duper-fruktansvärd så lovar jag hålla tummen för dig.

    Ni gjorde nog rätt i att måla om taken !! Mörkt och burrigt är inte min stil, särskilt inte så här på hösten !!

    SvaraRadera
  3. Åh, precis såna tapeter fanns i mina föräldrars matrum i deras 70-talsinredda hus. Fast färgen var vit - gråbrun och de ljusaste tapeterna av alla när vi flyttade in! Jag förstår att du vill göra något åt dem!

    SvaraRadera