tisdag 13 november 2012

Ett hopkok av tisdagstankar

Idag blir en sån där lite konstig dag. Eftersom jag var ledig ifrån jobbet igår så kommer detta kännas som en måndag och det brukar alltid förvirra min hjärna lite när det blir på det viset. Men det ska vi nog lyckas med :)
Bild: Kanske Ikea, men jag är inte säker...
Nu börjar det dra ihop sig för den stora festen! Ungefär två veckor tills sambon ska firas och det börjar bli hög tid att ordna allt tillbehör. Jag har fått ansvar (eller nja.. tagit ansvar) för lokalen och borden, och det är en del som behövs för att det ska bli fint i utrymmet som nu mest hyser sportlokaler och förmodligen Sveriges fulaste stolar.

Så vill jag också nämna att det går bra i köket. Ett andra lager av kakelfärgen är på plats och idag kan jag nog fina till lite runtomkring då allt är riktigt torrt. Så får jag fota någon dag när jag är hemma samtidigt som det är ljust.. det är inte alltid det lättaste att tajma. Och så har jag glömt att nämna att jag hängt upp den första helt färdigmålade luckan! Woho! Det i kombination med kakelfärgen blev verkligen en halleluja moment :)

3 kommentarer:

  1. Jag är jätte nyfiken. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är jättekul att följa ditt renoverings-slit. Kanske blir jag inspirerad att ta tag i mina egna projekt som legat på is ett bra tag. Suck.
    Heja dig som har energi.Carry on och lycka till

    SvaraRadera
  3. Det ska bli så spännande att se det färdiga resultatet i köket! Kram

    SvaraRadera