torsdag 27 mars 2008

Vilka härliga dagar!

Har faktiskt haft ett par ganska bra dagar. Igår hade jag lite flyt i skolan, och så blev tillfrågad att bli gudmor till min nyaste systerdotter (självklart vill jag det!) och väl hemma har deklarationen kommit med ett ganska trevligt besked om lite välbehövda pengar som jag får tillbaka.

Idag hade jag en lugn morgon, blev klar och lämnade in min hemtenta i skolan (åh vad skönt!) och nu är jag alltså utan kurs i några dagar, vilket är jätteskönt! Jag gick till stan och handlade lite fina saker för att de hade rea på lagerhaus, vilket alltid gör en lycklig :).

Life line var inte på rea, men jag skulle ha den ändå! det är en hängare för jackor och kostar 149 kr.
Ett durkslag för 49 kr som är ljusblått och superfint! även två kökshanddukar för 15 kr st. Färgen syns inte så bra på bilden, men de är lite petrolblå.

När jag sen kom hem ser jag ett brev från min högskola om att ett beslut som de fattat och jag överklagat har gått till min förtjänst (tror jag iaf.. läs föregående inlägg för att hjälpa mig..) vilket innebär att jag slipper läsa dubbla kurser efter sommaren, vilket i sin tur innebär att jag kan jobba lite extra och få lite extra pengar att handla inredning för! :) kalas ju!

Jag inhandlade också en flaska alkoholfritt vin på systemet. Ska bli spännande att smaka om det är lika gott som annat vin, för det kostar ju mindre och man slipper baksmällan (rödvinets baksmälla är det värsta som finns...). Tjoho vad glad man kan vara! :)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Åh, lifeline är så fin! Kanske måste ta en tur förbi Lagerhaus i helgen då jag e hemma! :) Ang orkidéen så tror jag den är svår att få att blomma inomhus... Men jag hoppas! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. den är absolut värd pengarna! är deklarationspapprena på g?!

    SvaraRadera
  3. ahh på så vis! skönt att det löste sig då =)

    SvaraRadera