torsdag 11 september 2008

kuddmani!

Vi (läs jag) är lite omständliga här hemma. Soffan ligger ju ute på blocket, men nu börjar jag fundera på att det kanske inte är så dumt att ha kvar denna soffan ändå... Den är ju så ljus, vilket är fint mot den blåa väggen och den är jättelätt att rengöra (den har tålt bland annat en del rödvin...). Så när jag tänker i de banorna så börjar jag tänka på kuddar som jag ska ha i soffan. Jag ska nog välja en lite mer enhetlig stil (köper alltså inte alla på bilden...), men här hittade jag några fina iaf :)


Bild: eget collage med bilder från ellos, jotex och ikea.

Nu måste vi bara veta vad vi ska göra av denna stora soffa medan vi målar...

11 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt med kuddar och urvalet är ju riktigt, riktigt stort. Finns någon som passar alla.

    Ha en bra dag!
    Ulli

    SvaraRadera
  2. En ljus soffa kan många gånger också vara mer tidlös än en till exempel mörk. Tycker soffan ni har är väldigt fin :) Sedan kan man ju förändra och införliva så mycket med enkla medel som kuddar och plädar! Fina kuddar du visar :)

    Trevlig helg!
    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  3. Det är svårt det där. Men nya kuddar kan ju göra att soffan blir som ny. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Det är ju fint med en ljus soffa så det kanske du gör rätt i att ha kvar =)fina kuddar du visar!
    Kram Rebecka

    SvaraRadera
  5. Jag är ju också i kuddatagen....finns ju så mkt att välja på..*puuh*
    Lycka till
    kram

    SvaraRadera
  6. Kuddar kan man ju inte få för många av! Fina du tipsar om!

    Kramar
    PS. Jag har en utmärkelse till dig!

    SvaraRadera
  7. Man kan nästan inte få för mycket kuddar. har en hel garderob full:-)
    men det kanske inte är där man ska ha dom ;-)
    Kram/jenny

    SvaraRadera
  8. Den svart/vita från IKEA har jag alltid gillat! Du får lämna soffan på Shurgard sålänge! :)

    Hoppas du har en bra helg!

    Kram
    /Johanna

    SvaraRadera
  9. Kuddar är så roligt!!! Önskar jag kunde fått med mig några hem från resan!!

    Tack för titten och kommentarer under min "frånvaro" nu skall jag passa på att kika runt och se vad som har hänt hos dig under veckan!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  10. Om soffan är skön och lagom stor så ska ni självklart behålla den! Det är ju bara bökigt att sälja och skaffa ny, "bara för att", om ni har en bra och inte har hittat en drömsoffa som ni bara måste ha. Det är ju så lätt att förändra med kuddar i olika färger o former som dina bilder visar :-)

    Var man gör av soffan (och annat) när man målar? Man ställer den mitt i rummet och täcker över med plast :-) Bygg inte för högt "berg" med saker bara så att det skymmer ljuset.

    Jag valde mellan vit och brun soffklädsel (från Bemz), det blev en mörkbrun och den är jättefin, och vartenda dammkorn syns på den... ah, och nu ser jag ludd från koftan jag hade på mig igår... Det blir en vit nästa gång.

    SvaraRadera
  11. Ja visst är det härligt med kuddar i alla former och motiv=) Ha det bra, kram emmsan

    SvaraRadera