måndag 15 september 2008

organiseringstips

Pluggandet går sådär.. men jag ska stiga upp tidigt imorgon och vara himla effektiv så att jag kan hinna både plugga och renovera denna veckan. Nu kollar jag på från koja till slott samtidigt som jag surfar på oprah.com. Organiseringsexperten Peter Walsh har en egen liten vrå på hennes hemsida och där hittade jag dessa regler som jag tänkta anta som mitt nya mantra, funderar till och med på att skriva ut det och hänga på väggen... :)

Det låter så enkelt när man läser det såhär...

Ett annat organiseringstips är att spendera 10 minuter om dagen åt just organisation. 5 minuter att plocka undan lite snabbt, och 5 minuter att sortera någon vrå, låda eller var som helst. Gör man det 5 dagar i veckan så borde man alltid ha det ganska fint hemma.

Reglerna som gäller när man köper nya saker är att en gammal måste ryka. Det som man då gör sig av med ska antingen vara av samma sort som den nya, eller ta upp lika mycket plats.

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det mönstret snyggt! Joda den gick bra, vi har nästa imorgon, än så länge är det tre som var riktigt intresserade! Ha de bra!

    SvaraRadera
  2. Hej! ja, det är rolig med P.Walsh program och tips.Jag har set honom hos Oprah.Det är alltid något nytt man kan lära sig hos Oprah...kram Dadda
    Lycka till med alla prover i skolan.

    SvaraRadera