torsdag 5 juni 2008

Skön överraskning

Jag har börjat sommarjobba nu, och har arbetat i hela två dagar. Det är skönt att det nu är långhelg så att man kan pusta ut lite, för det är lite komplext att gå från skolan till heltidsjobb.. skolan var inte ens alla vardagar, och nu är det 8 - 16.30 som gäller. Ni kan tro att jag är trött, men det är jätteskoj! :) Har även fått lite trevligt erbjudande om framtiden, men det kan jag ta mer om senare.

När jag kom hem ifrån jobbet idag; varm, trött och hungrig såg jag att sambon köpt en ny kaffebryggare! Vilket är jätteskönt! Den vi haft har fått stå på en tallrik då den läcker och när den brygger låter den som den ska explodera (jag gillar inte när el-saker låter så... och läcker vatten..). Vi har varit och kollat flera gånger och försökt hitta någon vi vill ha, men jag har alltid ångrat mig i sista minuten och tyckt att de antingen var för dyra eller för plastiga (det kommer alltid vara antingen eller...). Men nu var beslutet fattat åt mig, och jag tycker det är alldeles utmärkt.


Vår är som den ovan, fast utan de övertekniska prylarna med timer och digitalklocka.. vår brygger bara kaffe. Men det är bra det med :) Märket är Braun och vi köpte den på Mediamarkt i Lund för ca 500 kr.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Hej!

    Härligt med en ny kaffebryggare! vad skulle man göra utan den? ;)

    Kul att hitta nya bloggar som man inte har besökt innan...hit kommer jag gärna fler ggr :)

    Ha en skön helg!
    /Hanna

    SvaraRadera