söndag 8 juni 2008

Solbränna och loppisfynd

Det har ju varit helt fantastiskt väder i helgen! Min rygg är väldigt röd och värmer i princip hela lägenheten just nu.. Men det har ju varit ljuvligt :)

Idag har jag spenderat morgonen på Drottningtorget här i Malmö där jag, mamma och min svägerska stått och sålt saker som inte får plats hemma längre. Vi blev av med en hel del och det är skönt att inte behöva ha med sig så mycket saker hem igen (dock lyckades jag inte bli av med mina två glöggset som jag absolut inte vill äga längre..). Något lite extra som fick följa med mig hem var 8 st fina vinglas, som jag betalade 50 kr för.


Efter att vi stått på loppisen hela förmiddagen stack jag och sambon ut till stranden i Ljunghusen där vi solade, badade (kallt!) och hade det trevligt med ett par vänner. Standard på våra turer till stranden nu är att vi har med oss min fina karaff från Fridas gård (köptes på bloggrundan) full med jordgubbssaft, det ser så fint ut i den flaskan :)





Något annat fint som fått vara med i helgen är de fina tallrikarna som Lagerhaus sponsrade oss med på bloggrundan. Jag fotade dem när vi hade picknick i fredags, men osmidig som jag är råkade jag radera alla de festliga bilderna från nationaldagen... och ja, det känndes ganska dumt.. men här har ni tallrikarna i alla fall.. :)



Förresten så var det många som undrade om löktvålen fungerade. Det tog lång tid innan jag faktiskt hanterade någon lök, men nu har jag testat och det fungerar alldeles utmärkt, jag förstår inte var löklukten blir av faktiskt.. :)


6 kommentarer:

  1. Vilken härlig saftflaska! Den är sommarkänsla helt klart. Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Det låter som en trevlig helg! Vilken fin flaska! Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Vinglasen var ju ett fynd! Och flaskan är så fin! Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  4. Åhh vilka läckra vinglas! Löktvål måste ju testas:) Kram och har en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  5. Jättefina prylar alltihopa. Gillade allt i det här inlägget

    SvaraRadera