tisdag 24 juni 2008

Supersugen!

Det har börjat klia i mina fingrar att få börja göra om i vardagsrummet här hemma, och äntligen få väck den hemska gula tapeten. Har snackat lite med sambon, och vi verkar ganska överrens att den blåa färgen som fanns i carries nya lya skulle vara snygg här också! Jag är så nöjd med att han tyckte det var en bra idé, jag har så mycket idéer om hur jag vill ha det här hemma och det hjälper om man har en man som går med på det.. :) Så när vi har organiserat och planerat och hittat precis rätt färg så dröjer det inte länge förrän jag aldrig mer behöver beklaga mig över tapeten i denna lägenhet!


Som förberedelse inför detta projekt gäller det att organisera lite, och främst att organisera bort lite saker... Något som tar enormt mycket plats i våra hyllor är mina inredningstidningar och efter mycket tankar för och emot har jag nu bestämt att jag ska gå igenom dem och komprimera dem till en inspirationspärm. Jag undrar hur lång tid det kommer ta att gå igenom alla.. och om det kommer rymmas i bara en pärm.. :)

Ha det bra!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Skoj med planer. Och kul att smabon är med på noterna. ;)
    När man går igenom högarna med inredningstidningar slutar det alltid med att man blir sittandes i timmar och läser istället för att rensa. :P
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad skojsigt att ni ska ta itu med vardagsrummet. Du har jag ogillat den gula tapeten länge! Den blå var läcker men jag skule nog satsa på nåt mer neutralt så man kan fixa och trixa med gardiner och kuddar o detaljer efter smak istället. Jag är sån som ändrar mig rätt ofta och då är det ju klart lättare att byta ut detaljer än att tapetsera om. Som sagt, det skulle bli läckert med det blå, men känn efter ordenligt före! Kram Jenny
    Ps. Jag ska se filmen på torsdag. längtar!!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är en härlig färg i Carries lägenhet, den kommer nog att bli riktigt fin hos er! Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Vad modiga ni är som törs måla den snygga blåfärgen :) Jag tror definitivt att det kommer bli ett bra resultat.

    Jag gjorde en inspirationsbok tidigt i vintras, med urklipp från inredningstidningar. Om än det tog flera, flera timmar med att bläddra, klippa och klistra så var det mödan värt. Plötsligt fanns det så mycket plats i alla byråer och skåpar där tidningarna legat! :) Att det dock fylls på i ett rasande tempo igen är en annan femma... *s*

    Hoppas att du har haft en trevlig midsommarhelg! Kramar, Sofie

    SvaraRadera
  5. Vi köpte en liknande blå till arbetsrummet för snart 8 månader sedan, men den verkar inte komma upp. Kanske beror det på att arbetsrummet är smockfullt av pryttlar, men en vacker dag ska det nog hända något därinne... :) Ni hinner säkerligen före.. :) Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Jag ser fram emot bilder på era blå väggar när det är klart! Kan bli riktigt läckert! Inredningstidningar i högar är ett ständigt problem hemma hos oss! Jag hinner inte riva ut allt jag vill spara - ligger ständigt efter... Kanske hinner jag jobba ikapp mig i sommar? ;)

    SvaraRadera