lördag 3 mars 2012

Bristen på växtlighet

En lite äldre bild från den goda tiden då mina paprikaplantor fortfarande levde..
Igår blev jag inte klar med mattan, den kräver lite mer arbete som jag får göra i helgen när det hinns med. Idag bjuder dagen på lite kalas hemma hos mor och far, vi blir bjudna på isländska fastlagsbullar och det ska bli sååå gott! :)

På vägen till föräldrarna tänkte jag se om vi kan svänga in om plantagen och inhandla lite gröna växter då vi inte har en enda i lägenheten just nu när jag kastat kaktusarna som jag tog kål på. Det enda växtliga vi har här hemma är några orkidéer som inte blommar och som jag misstänker har gett upp hoppet helt.. Så garderobsblommor och paradisträd är nog växter som passar in hos oss, de som är svåra att döda.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar