fredag 30 mars 2012

Maxikjol för långa ben


Direkt efter jobbet fick jag ett sms om att jag hade ett paket att hämta hos posten, älskar att få dessa :) Jag strosade bort direkt och hämtade ut denna överdrivet sköna maxikjol. Jag är ju väldans lång som ni kanske vet, närmare bestämt 183 cm över havet.. Så att ha maxikjolar och klänningar är inte helt lätt för mig om de inte ska sluta ovanför ankeln (vilket jag är lite allergisk mot..). Men så såg jag att de på Haléns gjort något så smart som att ha tre längder på kjolen. Kort, mellan och lång. Tänk om alla plagg hade fungerat så.. 

Jag hade nog velat ha den liiite längre. Helst släpa lite i marken.. Men men, den behålls, kan vara guld värd till sommaren.

3 kommentarer:

  1. Så fin kjol og godt å høre at det er noen som tenker på at folk har forskjellige lengder... Jeg har nemlug også venskelig for å få lange nok kjoler ;)

    Flott stol og pute som er i bakgrunnen ;)

    Ønsker deg en flott helg! Stor klem Birgitte

    SvaraRadera
  2. Hej och så kul att du är nöjd med vår kjol och vilket beröm :-) tack så jättemycket det värmer vårt halenshjärta. Trevlig måndag önskar Anna från Halens

    SvaraRadera
  3. Bra idé det där med kort, mellan och lång. Jag har samma problem fast med byxor och även med ärmlängden. Ibland hittar man nåt snyggt plagg men så finns det bara i en längd :-(
    Då är jag ändå inte så superlång (några cm längre än du är) men har rätt långa ben.
    Hoppas det kommer fler plagg ute i handeln med samma system. Vore fint för oss långa :-)

    SvaraRadera