söndag 4 mars 2012

Redigera, ångra.


 Pysslet jag drog igång i fredags tog jag tillbaka igen. Att måla mattan gick inte som jag tänkt mig, resultatet såg varken ut som eller kändes som det skulle (färgen gjorde mattan hård.. och hur skönt är det mot bara fötter..) så jag svalde min stolthet och vände tillbaka mattan till rätsidan igen (som jag målat hur snyggt som helst!). När jag ändå hade svalt stoltheten tog jag och slängde kudden som jag sydde från gamla lakan och sen försökte måla på, eftersom den faktiskt inte var särskilt snygg eller välgjord från början och då är det inte värt tiden..

Nästa gång jag ska sy kuddar blir det efter mönster.. för det är bara att inse, inom kort har jag glömt all denna misär och då kommer jag tycka att jag är suverän på att sy (hur svårt kan det va, egentligen?) och ge mig in i leken igen. Det är ju så man lär sig.

Hoppas ni haft en mysig helg!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset om inläggen!! :)

    Hihi ja det är konstigt det där med att man glömmer så fort och vill testa igen. :)

    Hoppas helgen har varit bra!

    SvaraRadera
  2. jätte fin blogg! man får massor av inspiration:)

    SvaraRadera