söndag 18 mars 2012

Kvällsmat

Ett tips för att förenkla vardagen kommer här: Linas Matkasse! Jag är helt såld på detta påfund (som jag nog tidigare nämnt). Dels spar jag tid och får mindre huvudbry om "vad ska vi äta ikväll..", dels är det helt plötsligt mycket roligare att laga mat. Jag har lärt mig att äta palsternacka, göra jordärtskockspuré (så lätt och sååå gott!), fått en massa tips på goda sallader och salsor samt fått en mycket bättre variation på kosten (mer fisk och vegetariskt nu, betydligt nyttigare..).

Förutom ovan nämnda fördelar så är jag rätt säker på att vi sparar pengar på att köpa Linas. Då allt man får i påsen används, ingenting går till spillo. Det blir även färre spontana shoppingturer coop nära, där det inte precis är billigt att storhandla.. 

     
Kvällens middag blev fläskytterfilé med ugnsrostad tomat- och löksky och klyftpotatis. Jättegott :)
Så nu har jag en lite bra deal till er. Med min kampanjkod K564401 kan ni få prova på Linas orginalkasse för 499 kr (ordinarie pris är 749 kr). Ni får då ingredienser för fem måltider för fyra personer och recept. Det finns oftast två snabba rätter, två medel och en tuff (som inte är särskilt tuff ändå..). Ni kan nog använda koden för att prova Linas Barnkasse och Linas Inspirationskasse (tre middagar istället för fem) till rabatterat pris, men jag hittar inte riktigt vilket pris på hemsidan..

När ni använder koden så får jag poäng i Klubb Linas, ännu ett litet pluspoäng som hör till hela idén. Med poängen får man välja presenter, och det är ju inte dumt alls :)

1 kommentar:

  1. Fiffigt :) Har hört många som är nöjda med det konceptet. Tack för tipsen angående påslakanset, ska spana in dom om det blir någon Ikea-tripp snart!

    Kram, Sofie

    SvaraRadera