onsdag 27 mars 2013

Fröken Påskkärring

Idag har jag varit jätteglad hela dagen. Sådär så det spritter i benen, solen skiner, jag vill sjunga påsksånger och krama alla jag ser. Fantastiskt härligt med dagar som denna. Kanske är det godiset, kanske är det de glada barnen på jobbet, kanske är det påskfesten vi hade idag och det faktum att alla härliga kollegor, både manliga och kvinnliga, gick med på att bli utsmyckade som påskkärringar (hade med mig smink hemifrån, ingen slipper undan!).
Så det är såhär jag har sett ut hela dagen, om man bortser från de knasiga poserna. Även när jag cyklade hem, och fortfarande då med ett leende på läpparna och karamellfärg på knogarna.
Nu bär det av till Emporia för god mat och för att fira lite hemlisar jag smusslat med idag. 

(Men någon måtta får det vara, så jag ser inte längre ut som en bohemisk påskkärring)

2 kommentarer:

  1. Finaste, härligaste Iris!! Man blir sååå glad av dig!

    SvaraRadera
  2. Finaste påskkärringen jag har sett i år!

    Glad Påsk!

    SvaraRadera