onsdag 27 mars 2013

Mitt allra första egna påskris

 Häromdagen kom jag på en sak; jag har en trädgård! Visst ja! :) Och inte nog med att det är en trädgård så är det en ganska risig sådan, vilket passar ypperligt när man ska ut med en sekatör i buskagen och klippa ner påskris (min trädgård består ju typ bara av påskris..). Så lite risiga grenar av nåt slag klipptes ned så jag kunde ta med till jobbet idag, och några grenar med knoppar (som jag tror är en syren) klipptes till mitt första egna påskris. Jag ställde riset i vatten och hoppas att knopparna öppnar sig lite, och så hängde jag de silvriga och svarta "äggen" som jag sprayade häromdagen. Praktiskt då den vita oljefärgen fortfarande inte torkat :)
Men detta är ett påskris i min smak. Grafiskt, färglöst, enkelt, med knoppande grenar och ett kranium bredvid.

1 kommentar:

  1. Jättesnyggt.

    Jag bor i bostadsrätt och i vårt hus bor bara 4 familjer så i vår lilla trappuppgång pyntas och smyckas det och just nu har vi ett svart ris står vid entrén. Jättefint är det och mycket bättre än björken någon tog in förra året, eftersom sonen är allergisk.

    Har tagit in svartris, men sätter inte mitt i vatten pga allergi. Har inga ägg i men dock några små kvistar.

    SvaraRadera