måndag 28 januari 2013

Ett husmorstips för den klumpige hemmafixaren

Om ni som jag någon gång råkar befinna er i den situationen (som jag är i just nu) att hela ert golv är nedstänkt av färg så kan jag tipsa er om att nagellacksborttagningsmedel fungerar ypperligt till detta ändamål, även om färgen hunnit härda i ett halvår. 

Som ett extra plus i kanten verkar det som att all annan smuts som grott in i golvet genom åren även hänger med, och kliniskt rent är inte fy skam i mitt hushåll minsann :)

Hur långsökt det än låter så kan jag faktiskt säga att detta inlägg är i samarbete med apoteket, vilket jag kan tycka är lite roligt :)

5 kommentarer:

  1. Haha, sponsrad av apoteket ;)
    Bra tips =)

    SvaraRadera
  2. Bra tips! Det har väl hänt att man fått färg på golvet, det ska erkännas.

    SvaraRadera
  3. Hej,
    har testat det själv tidigare o det funkar, tyvärr sliter det något fruktansvärt på lacken på golvet också, så jag skulle inte rekommendera det... det blir matta fläckar där man använt det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det är nog väldigt möjligt. Är osäker på om vi ens har lack kvar på vårt gamla golv :)

      Kram /iris

      Radera
  4. Hmm, det har hänt och på våra gamla golv gör det inget om det blir lite mer slitet!

    SvaraRadera