tisdag 15 januari 2013

Snorkyla

Och så återvände vintern. Huset är snorkallt och jag vill stanna inne under mina två (ja, två!) täcken och mysa i dunsockar som värmer så gott. Och när jag väl kommer upp ska jag vara insvept i ett av mina täcken, ha mjukisbrallor på och direkt ta en värmande kopp kaffe och tända en minield i minibrasan (en julklapp ifrån svägerskan, riktigt mysig faktiskt!).

Eller, så tar jag mig upp, fixar till luggen lite snabbt och cyklar till jobbet. Det är faktiskt rätt trevligt det med :)

P.S. På onsdag ska det bli -9 grader.. MINUS NIO! kom igen.. det är ju så man (läs= jag här i skåne som tycker skånsk kyla är den värsta av alla eftersom jag aldrig upplevt någon annan kyla egentligen..) dör av köldsnäpp. häpp! Så klä er ordentligt nu :)

1 kommentar:

  1. Va fasen har hänt! Ta bort det där kalla. Och huset ja, det är skitsvårt med värmen. Antingen är det för varmt eller så är det för kallt. Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera