söndag 13 januari 2013

En snabb och god räkpasta

Vi har länge haft Linas Matkasse och jag rekommenderar det till alla jag känner. Att slippa handla, slippa planera och samtidigt få inspiration och tips till nya maträtter är väl värt pengarna som spenderas. Ikväll lagade sambon en snabb, enkel och väldigt god räkpasta som jag tänkte att ni också kan få prova om ni vill :)

 1. Sätt ugnen på 225 grader. 

2. Skär 1 zucchini i halvmånar. Klyfta 1 rödlök. Lägg allt i en ugnsform. Ringla över lite olja och krydda med salt och svartpeppar. Stek i ugnen i ca 15 min.

3. Koka 4 portioner pasta enligt anvisning på förpackningen. 

4. Hetta upp 2 msk olja i en kastrull. Fräs 2 vitlöksklyftor (pressade), 1/2 tsk chilipeppar och 2 förp körsbärstomater någon minut.

5. Finhacka 1/2 kruka persilja. Tillsätt persiljan, 1 msk örtkryddor provencale (frysta kryddor), den ugnsstekta zucchinin och rödlöken i vitlöksfräset. Smaka av med salt och svartpeppar.
 
6. Tillsätt 400 g skalade räkor (tinade) och 70 g bladspenat. Låt allt bli varmt och servera tillsammans med nykokt pasta.

Om ni är sugna på att testa Linas Matkasse själva kan ni få en prova på kasse för 499/299 kr (beroende på vilken sorts kasse ni vill ha), och om ni uppger min tipskod i rabattrutan (K564401) får ni en gratis fruktkasse på köpet! Tipskoden ger mig lite poäng i klubb Linas, där jag försöker samla ihop till en Le Creuset gjutjärnsgryta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar