tisdag 23 december 2008

dagens "att göra"

Idag har jag en del att stå i. Jag har redan varit en sväng och köpt de sista julklapparna. Bland annat ett morgonpaket åt sambon så att han inte blir uppäten av julkatten. Jag är dock inte färdig bara för det!

Detta ska jag göra idag (dock inte i den ordningen):
  1. Baka julgodis - tog en himla tid då jag gjorde fel först... fick koka kolorna två gånger..
  2. köpa den sista presenten (måste vänta tills ett sms berättar för mig att presenten är redo, då får jag sticka iväg till stan och hämta den..dock innan kl 19). - Leveransen försenad, sambon får vänta några dagar på sin julklapp.
  3. packa in de sista presenterna
  4. Städa undan ordentligt här hemma - Det blev lagom, men det räcker.
  5. Dricka glögg och mysa - klart!
  6. Pyssla lite med någons julklappar, måste måla lite.
  7. Träna - Den struntade jag i, man kan inte hinna allt..
  8. Fota det nystädade hemmet med vår nya systemdigitalkamera! - det blev fotat, men det visar sig att bilderna bara blir bra om man vet vad man gör så de blev inte bra. Jag måste träna lite.
  9. Lägga upp bilder på bloggen och äntligen visa upp vårt vardagsrum som jag lovat för länge sedan.. - det får vänta lite till.. det är ändå inte så många som sitter vid datorn dessa dagarna :)
Det var ju en del att hinna med. Får se hur det går! Ska försöka vara effektiv som bara den från och med om en liten stund :)

Bilden ovan är från tv4.se, jag hämtade den förra året och det är några fina pepparkakor som allas vår leila har bakat.

4 kommentarer:

  1. Gleðileg Jól til þín!
    ...fallega Iris..:)

    SvaraRadera
  2. Lovar att skriva en recension under januari.
    Ha en riktigt God Jul! Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Kikar in och önskar dig en riktigt god jul! Kram, Sofie

    SvaraRadera
  4. Det låter lite skoj det där med julkatt :) Kul att du delar med dig av dina traditioner! :)

    Hoppas att du får en riktigt god jul!

    Stor julkram!

    SvaraRadera