fredag 5 december 2008

Utmaning!

Jag har blivit utmanad av inredning och pyssel!

Regler:

1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 favoritprogram
1. Desperate housewives
2. House
3 .Will & Grace
4. Prison Break
5. Lost
6. Entourage
7. Friends
8. Design: Simon & Thomas


8 saker jag gjorde igår
1. Drack kaffe
2. Väntade på bussen
3. Åkte buss...
4. Köpte en amaryllis
5. Hämtade en soffa
6. Bar upp soffan i lägenheten
7. Monterade (eller tittade på när sambon monterade) soffan.
8. Låg i soffan och såg på tv!

8 saker jag ser fram emot
1. Att bli klar med examensarbetet!
2. Julafton
3. Nyår
4. Börja jobba!
5. Min examen!
6. Få lön!
7. Flytta till större lägenhet.
8. Förlova mig och planera bröllop (inte aktuellt just nu, men kul att se fram emot).

8 favoritrestauranger (Jag har inte 8 favoritrestauranger, så jag skriver maträtter jag med)
1. Delikatessgryta med ädelostsås och hasselbackspotatis (och gott rött vin!)!
2. Tacos
3. Laxsås med pasta (finns i bonniers kokbok).
4. Sushi
5. Isländskt lamm med allt vad det innebär (och det innebär rätt mycket)!
6. Isländsk korv med bröd!
7. Mammas ärtsoppa med saltat isländskt lammkött och rotfrukter.

8 saker på min önskelista
1. Presentkort på diverse butiker som har inredning
2. En marimekkoskål
3. En mediterande ko från Bluebox.se
4. En ny uppsättning handdukar och badlakan.
5. En ny uppsättning sängkläder som matchar.
6. En gitarr, tänker lära mig spela när jag är klar med skolan.
7. Fina kuddar till den nya soffan!
8. En vit knubbig lampa från Ikea.

8 personer jag utmanar
1. Eleonor
2. Fröken Fräken
3. Jenny
4. ★ ♪ ♠....CelDara....♠ ♪ ★
5. Cowlina
6. Jenny
7. Lisa
8. Rosa hemmet

3 kommentarer:

  1. Kul att du antog utmaningen! Roligt att läsa mer om dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig läsning och jättekul att du är med och tävlar om Keep Calm trycket!!

    Kram Karin

    SvaraRadera