måndag 1 december 2008

Nu får julen börja osa!

Jag köpte en hyacint i helgen och nu fick den äntligen bosätta sig i en liten kruka (som jag inte kunde hitta förrän nu..). Ska sköta den på bästa sätt och hoppas att den blommar snart och får hela lägenheten att dofta jul :) Denna är dock vit och jag har för mig att de lila luktar mest, men i värsta fall får jag köpa en lila och ha den bakom gardinen, eller i köket.. tycker inte lila går ihop med mina nya väggar.

Bilden är lite redigerad som ni förmodligen märker, lekte lite med photoshop :)

Har inte hänt så mycket mer inredningsmässigt sen i helgen.. Imorgon tänkte jag försöka få upp en stor spegel i hallen och några krokar i sovrummet, två av många projekt som återstår på "att göra" listan. Jag är ganska listtokig, har listor på allt överallt (och jag tappar bort dem hela tiden..) och det ska bli så skönt att kunna stryka några saker!

Denna veckan har i övrigt ett tema som heter examensarbete.. Eleonor och jag ska sitta här och komma på revolutionerande saker om kommunikation och samspel för barn med autism, och det kan ta lite på krafterna. Så om det är lite glest mellan inläggen så vet ni nu varför.

ha det kalas!

2 kommentarer:

  1. Härligt med hyacinter, här är det bara snön som fattas!!!=) Ha det bra, kram emmsan

    SvaraRadera
  2. Hyacinter doftar verkligen ljuvligt! Ha en mysig dag! Kram

    SvaraRadera