torsdag 4 december 2008

Universums tydliga språk

Idag har jag åkt buss.. massor med buss.. och vart tog jag mig? Jo, raka vägen hem. Skulle träffa en vän utanför Lund så skulle vi samåka till Eslöv där vi skulle träffas ett gäng och plugga, men missförstånd och dålig information på busshållplatserna träffades vi aldrig, och för att göra saken ännu värre så dog min mobiltelefon också och handlingsförlamningen blev total.. Jag åkte runt i Lund i ett tag och försökte hitta till busshållplatsen där jag trodde att Eleonor kanske satt och väntade, men jag kom inte fram (vilket egentligen var lika bra, för hon körde samtidigt runt i Lund och letade efter mig..). Efter ca 2,5 timmes bussåkande, och bussväntande när jag var frusen om tårna och började bli hungrig så gav jag upp och tog mig hem igen.

Frustrationen har lagt sig och mobilen är på laddning, jag har accepterat att universum inte tyckte att jag skulle till Eslöv idag. Nu önskar jag bara att jag hade haft ett par fina sockor från bluebox, eftersom mina fötter fortfarande är kalla och man kan värma dessa i micron, det hade varit ljuvligt :)

"Soffstövlar" från bluebox, 225 kr.

6 kommentarer:

  1. Kan man värma de i mikron, det var ju fiffigt!

    SvaraRadera
  2. Vilka lackra och gosiga tofflor. Skulle precis bestalla men dom ar slut, kommer ater i Feb 09. Far varma mig med sockor under tiden.

    SvaraRadera
  3. Va söta de var! Har en utmaning till dig; http://inredning.webblogg.se/2008/december/8-utmaning-4.html
    Ha en mysig helg! Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken resa. Vet när man råkar glömma mobilen hemma en dag och känner sig helt handlingsförlamad. Ganska hemskt egentligen!

    Kram
    /Johanna

    SvaraRadera
  5. Vad synd att det blev så men ni kan säkert ses en annan dag istället.

    Härliga tofflor! kram

    SvaraRadera
  6. svar: tack :o)

    vilka söta soffstövlar! hur mysigt som helst att ha på sig dom när det är så kallt! hoppas du har en trevlig helg!

    SvaraRadera