torsdag 4 december 2008

Renoveringsyra

Det är egentligen ganska dumt. Jag var så himla trött på allt vad renovering hette när vardagrummet äntligen var färdigmålat. Men nu är jag sugen igen på att fixa till köket.. Jag har inte ens vågat säga det till sambon att jag vill börja igen.. Det är dock ett lite mindre projekt med köket. Kanske något man kan göra lite åt gången.
  • Väven ska lagas på några ställen (hur man nu gör det..),
  • väggarna ska målas vita,
  • luckorna ska bytas,
  • matbordet ska sänkas (eller köpa ett nytt först),
  • nya stolar ska inhandlas
  • Golvet får gärna slipas
  • Hyllor ska upp på väggen
Så om tomten ser detta och han vill hjälpa oss på traven så vill vi gärna ha sakerna nedan (från ikea)
2 Valter/tryggve hyllor 79 kr st

2 Henriksdal matplatsstolar 645 kr st

4 kommentarer:

  1. Tänk på vad fint det blir när du är färdig med alla måsten!
    Det är värt mödan. :)

    SvaraRadera
  2. När man har renoverat färdigt ett rum ser man ju hur det ser ut i de ickerenoverade rummen. Förstår att det kliar i fingrarna. Jag vill göra om badrum, barnrum, kök...
    Stolarna är jättefina!

    SvaraRadera
  3. Iris; Tack snälla! Jag är med glad i den där krukan. Har haft den i några år nu men inte tröttnat. Du vet väl att Village har liknande nu kruka va?

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. jag förstår dig! Vi körde ju arbetsrum och kök samtidigt nu i höstas och förra året tog vi hall, vardagsrum och sovrum samtidigt. När vi ändå var igång liksom. Det blir fint när man är klar iallafall, även om det är jobbigt när man står mitt i! :)

    SvaraRadera