onsdag 17 december 2008

En martini tack

Sagaform har några riktigt fina glas som jag gärna vill ha. Dessa färggranna och unika glas finns som martiniglas, champagneglas och snapsglas, men jag dricker inte snaps så de sista har jag inte så stor nytta av. Champagne är inte heller något som dricks särskilt ofta.. så de är inte så nödvändiga heller, men det kan vara bra att ha. Martiniglasen däremot är ju hur nödvändiga som helst, och dem hade jag gärna fått i julklapp (gärna med en flaska martini till..). De finns att köpa på cervera för ca 270 kr (tror det är för ett 4-pack, men cerveras hemsida är inte så informativ så jag vet inte säkert).


Visst är de fina?

Nu ska jag göra mig i ordning och sen dra iväg till högskolans bibliotek och se om jag kan få rätt på detta arbete som vi slitit med så mycket. Ska försöka vara klara så vi kan lämna in arbetet på torsdagskvällen, så att vi på fredag kan andas ut, stressa av och ta hand om det som måste fixas till jul.

6 kommentarer:

  1. Ja visst är dem fina =) Dem kostar 279 kr på Cervera för ett fyrpack. Vi drack Martini igen i lördags kväll, det är så gott =) Lisbeth har fortfarande inte svarat, hon skrev ju i förrgår att hon skulle höra av sig så fort hon tittat på det. Men jag mailade henne igen nu imorse och påminde henne.

    Kram

    SvaraRadera
  2. De är riktigt färgglada och härliga! Kan känna ibland att jag saknar lite roliga glas hemma faktiskt! Bra tips! :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Sto och höll i dessa, eller ja snapsglasen faktiskt. Fina färger tycker jag! En bra grej på önskelistan:D

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig; martiniglas är hur nödvändiga som helst! ;) Fint med lite färg ibland! Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag är inte så förtjust i Martini, men glasen var jättefina. Man skulle ju kunna dricka Cosmopolitans i dem.. :D

    SvaraRadera
  6. Jag fick ett 4-pack av snapsglasen i present av en elev när vi hade julavslutning igår! Snacka om fin överraskning! :-)

    SvaraRadera