tisdag 2 december 2008

Driv ditt hem som ett hotell

Simon och Thomas har sagt att man ska driva sitt hem som ett hotell och det vill jag också göra. De har menat det i den meningen att ha likadana handdukar så man kan tvätta allt på en gång, och detsamma gällde sängkläder.. och nu i skrivande stund så har jag glömt vad de egentligen menade som jag verkligen fattade innan (jag är jättetrött..) men det spelar egentligen ingen roll för jag hakar på idén ändå.

Det jag vill är att slänga ut alla mina handdukar som inte matchar varandra (har en gul, en röd, en blå och en vit som inte hör till någonstans..) och ersätta dem med fina, nya handdukar och badlakan som är fina och matchar varandra. Helt enkelt!

Vilken färg jag vill ha vet jag inte.. har svårt att bestämma mig som vanligt, men det betyder nog att jag blir glad oavsett vilken färg jag skaffar (dock ej orange..). Handdukarna ovan kommer från Laredoute och kostar 119 kr för ett set med 10 delar.

Sängkläder vill jag också kasta ut. Vill ha nya krispiga lakan och bäddset. Detta ovan är ju inte så dumt, och när man får veta att det kostar 39 kr per set så blir man genast lite mer nöjd :) Från Laredoute.

Dessa fina kommer från hemtex och kostar 179 kr st. Kolla in hemtex hemsida där man kan få massa trevliga tips om både inredning och skötsel av olika textilier.

Förutom ett tips till allmänheten var detta även en pik till tomten, ifall han skulle råka prenumrera på mina inlägg på blog'lovin ;)

5 kommentarer:

  1. Tjopp! Låter som ett bra tips det där med hotellgrejen, försöker att köra på den när det kommer till handdukar iaf :) Vilka fina priser de hade på la re.. Måste kika in dit nu känner jag! Simon o Thomas är ju så jäkla underbara, man kan inte annat än älska deras ideér:)

    SvaraRadera
  2. Simon och Thomas är ju helt underbara! Mera piff till folket ;-) Jag gillar idén men tror inte att den funkar hemma hos oss.... barnen vill ha sina fina röda lakan och jag vill ha mina Hanna Werning ;-)
    Handdukarna däremot kan jag gå med på.... det gäller bara att hitta en fin färg!

    Kram Lotten

    SvaraRadera
  3. Ja hur ska man kunna bestämma sig?! :P

    SvaraRadera
  4. Åh jag vill också byta. Har bara en massa vita. Inte så jättepraktiskt. De är ständigt mascarafläckade. Vill ha lila eller turkosa handdukar. Pronto. Och bara vita sängkläder.

    SvaraRadera
  5. Jättesmart, är verkligen helt värdelöst att ha en massa olika handdukar och sängkläder, ska tänka på det nästa gång något nytt skall inhandlas

    SvaraRadera