tisdag 16 december 2008

Jag vet inte!

Jag har ju vunnit en canvastavla med valfritt motiv, och det går sådär att välja... jag är nog en av världens veligaste människor så jag tror jag behöver lite hjälp. Jag ska fråga er, sen även fråga sambon senare och så ska jag fatta ett beslut ikväll! Det ska ju vara lite personliga bilder som man fotat själv tycker jag, och jag tror att den ska få en placering i köket. Här är några utvalda kandidater:

Singha: De första ölen som beställdes i Thailand


Thaikryddor: Vi såg på när de lagade riktig thaimat på ett berg någonstans i Phuket.


Miniödla: En liten thailändsk ödla som vår guide hittade.


Miniapa: En liten apa som vi matade i Thailand.


Lycklig Iris: Vi är äntligen framme i Thailand och jag är glad och trött efter 14 timmars flyg..


Kylskåpspoesi 1: Lite fin kylskåpspoesi. Vill inte ha det på kylen, så kanske på en tavla?


Kylskåpspoesi 2.


Frukt: Lite frukt från mitt kök


Tittut: Min systerdotter som sitter i en låda.


Chopsticks: Sambon ska äta sushi i Thailand.

Vilken tycker ni ska få pryda en tavla?

7 kommentarer:

  1. Kan förstå att det kan vara svårt att välja ett motiv. Jag är också väldigt velig av mig.

    Mina favoriter är bilden på dig eller de härliga kryddorna.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Hm vad svårt, men jag gillade den lilla apan :)

    SvaraRadera
  3. Min favorit av dessa är bilden på dig! Den på apan var också söt.
    Jag fick reda på imorse att jag vann en canvasframkallning och för mig är valet enkelt. Jag har sedan länge bestämt att jag ska framkalla ett kort på vovven, så det blir det.
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  4. Jag gillar apan bäst och efter den bilden på dig! Lisbeth har inte svarat än.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Ölen tycker jag var riktigt läcker faktiskt! :)

    SvaraRadera
  6. Jag kan komma med lite tips eftersom jag jobbar i fotoaffär, och vi gör ju såna här på jobbet.
    Dom flesta som gör canvastavlor gör ju dom så att själva motivet går runt ramen. Alltså "faller det ju bort" nåra centimeter av motivet på varje sida då.
    Så det kan du ju ha i åtanke när du bestämmer motiv. Den med flaskorna är ju ganska tight till exempel, så risken är att flaskhalsarna går runt ramen då. Inte lika snyggt kanske...
    Man bör alltså välja bilder med lite mer luft runtom.
    Som apan till exempel. Den hade jag valt. :-)

    SvaraRadera