torsdag 1 januari 2009

mysdag

Den 1 januari är verkligen årets lugnaste dag, vi har inte gjort särskilt mycket annat än att äta onyttigt och se på vänner maraton på kanal 5.
Gårdagen var mycket trevlig, och vi började med lite aptitretare och martini hos oss, tog oss sedan till st Markus vinkällare och åt nyårsbuffé och blev helt otroligt mätta och belåtna. Efteråt promenerade vi en bit av vägen hem, skönt att röra på sig lite efter en sådan måltid :). Hemma blev det lite dricka, lite spel och mycket prat. Jag lyckades tappa en flaska rödvin som dels hamnade på vår vita ryamatta och vi spenderade lite tid med att försöka få den ren. Jag tror det gick ganska bra, men jag har inte vågat lyfta handduken som ligger på mattan... :)

Nyårslöftet för i år blir att få rutin på träningen, något jag länge velat men aldrig riktigt lyckats med. Har ni nåt nyårslöfte?
2009 kommer bli ett bra år tror jag, allting blir vad man gör det till!

2 kommentarer:

  1. Nyårsdagen är som gjord för Ivanhoe och repriser på tv:n.. :)

    God fortsättning önskar jag dig (och jag håller tummarna för att du kan lyfta på handduken på mattan utan problem.. ;) )

    SvaraRadera
  2. Åh, Martini! Det och rödvin är nog det jag saknar mest nu när jag är gravid. Drömmer tillomed om det. Haha!
    Asch, vad typiskt med rödvinet. Har du testat med Vanish fläckborttagning? Det brukar funka rätt bra.
    God fortsättning!

    SvaraRadera