söndag 4 januari 2009

Rensa, röj och förändra

Igår rotade jag igenom lägenhet, källarutrymme och vindsförråd i min jakt på mitt "the sims" spel, helt utan framgång. Dock ledde detta till att ännu en gång blev påmind om hur mycket saker vi har på alla ställen, helt i onödan. Så jag letade upp dessa två böcker som ska hjälpa mig att slänga det mesta jag äger.

Så nu har jag suttit och läst lite och tänkt att den sista delen av semestern kan spenderas i utrensningsanda, jag kan tänka mig att detta är en riktigt bra start på det nya året!

12 kommentarer:

  1. Det är så skönt när man rensat, organiserat och ordnat så man får harmoni i både hemmet och själen. :P Blir så stressad av stök och för mycket grejer. Blir ju lätt överbelamrat i små lägenheter... Fast i något av mina rensningsrus lyckades jag lägga alla mina Depeche Mode-skivor på ett jäkligt bra ställe. Har inte hittat dom sedan dess. *snyft* Mitt Sims-spel håller jag dock reda på. Mycket viktigt. ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. har tagit tag i lite rensning här hemma faktiskt...får passa på när man är lite extra ledig:-) Men vi har en tendens att fylla förråden rätt fort igen;-)
    Kram/jenny

    SvaraRadera
  3. Jag borde också rensa...fast just nu ids jag inte ens läsa en bok om ämnet, så jag är väldigt imponerad över att du orkar! Ha en fin kväll! Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag rensar med jämna mellanrum och nu är det dags igen. Såå skönt!

    kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt att rensa ut! Det brukar jag göra med jämna mellanrum. hmm, ja kan nog va ett bra nyårslöfte.. att inte samla på sig för mkt skräp.. haha! så fint du har det i headern :D

    SvaraRadera
  6. Här hemma skulle det också behövas röjas, men tyvärr räcker inte tiden till just nu:( Kram

    SvaraRadera
  7. Men darling!!!Jag har ditt Sims hahahah....hur många ggr har jag inte påminnt dig lol? Sen så glömde jag oxå det! Så, nu vet du!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag gjorde också storstädning igår och man är så nöjd efter!!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  9. Hejsan!Har samma dilemma för mkt saker på en etta på 39 kvm:)Min sambo tycker jag har alldeles för mkt grejer:)Jag har också boken "Rensa i röran"av Karen Kingston.Måste ta och kika i den igen och bli inspirerad,har inte gjort det på ett tag:)Trevlig blogg.God fortsättning på det nya året och lycka till med rensningen!

    SvaraRadera
  10. Absolut, förutom träning är det vad följande två dagar ska ägnas åt. Inspirerande böcker, dem ska jag kika närmare på!

    SvaraRadera
  11. Så skönt det e när man får rensa lite, har rensat vartenda hörn här hemma nu innan nyår och det känns så skönt att hitta lite igen=) Hoppas det går bra i ditt röjande!? Ha det bra, kramar emmsan

    SvaraRadera
  12. Oj ja, det där känns igen! Låter bra med guideböcker i ämnet oxå, min kära sambo kan inte kasta någonting utan ångest :) Lycka till i rensandet!

    SvaraRadera