torsdag 15 januari 2009

Stor dag!

Idag ska jag stå i kyrkan i Kristianstad och ta emot ett kuvert med ett fejkat examensbevis och fira min examen. Tänk vad fort tiden kan gå! Det var alltså tre och ett halvt år sedan jag började plugga och nu är det äntligen över! :) Jag sitter och väntar på att sambon ska bli klar och så ska vi köra iväg så fort som möjligt, idag vill jag absolut inte vara försenad..

På lördag ska jag sen ha lite kalas för familjen. Mamma ska göra en smörgåstårta (supergod!) och jag tänkte göra en varmrätt och en New York blueberry cheesecake ur Leilas bakbok "a piece of cake". Den kakan ser godast ut av alla i boken, så jag måste testa :)


På morgonkvisten har jag faktiskt hunnit med lite pyssel som jag vill visa. Istället för att ha höstlöv i ramarna i hallen (som i januari känns lite passé..) så ritade jag ett träd och skrev ett fint meddelande. Hade gärna haft frasen som väggord, men jag är ganska pank, och vi ska ju förhoppningsvis flytta snart så jag gör saker lite enklare istället :)

Ha en bra dag!

7 kommentarer:

  1. Grattis till examen!!
    Vilken fin tavla du gjort.
    Kram/jenny

    SvaraRadera
  2. Grattis till examen!

    Jag och maken har nu ett tag argumenterat om vad vi ska ha skrivet på en "väggbräda", och din tavla har ju den perfekta meningen, kan jag sno den??? =)Lovar att för alltid hänvisa till din fina tavla när någon kommenterar brädan i sådana fall!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med flytt och grattis till examen, vad skönt det ska kännas! Söt tavla :) Kram, Sofie

    SvaraRadera
  4. tjopp! Grattis till din examen, vad skönt det lät att vara färdig :) Snyggt pyssel, jättefint träd, hade blitt ett snyggt väggord oxå som du skrev! Härligt med en stuga utan el, det kan kan inte blir mer stugkänsla än så :) Ha det superfint!

    SvaraRadera
  5. Hej hopp hallå,
    Kikar in och läser ikapp! :)
    Hoppas allt e på topp & du har en sanslöst skönt helg! :)

    SvaraRadera
  6. GRATTIS till din examen! :o)

    du gör helt rätt i att göra den där cheesecaken! Jag har gjort den två ggr och den är gudomlig!

    kram!

    SvaraRadera