torsdag 16 februari 2012

Delicious

En nonchalant lutande bräda i passagen mellan kök och matrum.
Tänk vad roligt man kan ha med lite spillmaterial och inga pengar! :) En bräda som av någon mystisk anledning legat (länge) på balkongen och en blandning mellan överbliven (och förmodligen rätt gammal) väggfärg och lackfärg fick jag så mycket som en målad bräda! (Tadaaa!)

Tanken är att jag ska skriva något på den också, men där fastnade jag lite. Rädslan är att jag ska skriva något så kärleksfullt och lull-lulligt att jag ryser var gång jag ser den.. lite tramsigt ser jag mig skriva 'carpe diem' med snirklig skrivstil, som en konstig impuls som jag inte kan hålla tillbaka. Hade jag gjort det hade jag ju målat över det väldigt fort igen (om den inte blivit utkastad från balkongen..), men ändå.. Det känns som skräcken för snirkliga texter på latin är lite djupt rotad i mig.. (tänkte döpa inlägget till Carpe diem för att vara lite lustig, men jag kunde inte förmå mig att göra det heller..)
(till er som gillar snirkliga texter på latin: Jag gillar er ändå, hoppas ni tar mitt utbrott med en klackspark!)

Men hjälp hade varit bra, så ni får gärna tipsa. Jag har funderat på att skriva:
Easy like sunday morning
Du är min goda tanke (från Lalehs låt 'du följer med mig', älskar den!)
 Min och sambons födelseorter i geografiska siffror (vad de nu heter..)
I det enkla bor det vackra
Allting är vad man gör det till (mitt motto i livet)  

Har ni förslag så hojta till!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska ta ditt motto: "Allting blir vad man gör det till". En sån mening kan vara bra att påminna sig själv om ibland :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du ska ta ditt motto: "Allting blir vad man gör det till". En sån mening kan vara bra att påminna sig själv om ibland :-)

    SvaraRadera