måndag 20 februari 2012

Trärent

Bild: Hemnet
Jag blir så glad av att se mer och mer rent trä i inredningen. Det känns som att kanske fler och fler tänker till innan de målar vackra skåp vita, och överväger att behålla orginalcharmen. Skåpet på bilden ovan fastnade jag för, det ser ut som det blivit slipat lite extra så det ser nött och slitet ut. Träfärgen på bordet har jag dock lite svårare för, hade gärna slipat ner det också för att få bort glansen lite, men det kanske inte är så praktiskt vid ett matbord.. eller så hade jag kanske målat det vitt! :) Vad tycker ni om den trärena trenden?

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är snyggt med trärent, däremot inte så roligt när det är dags att dammtorka ;)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar trärent! Vi kör mycket på ek hemma, jag tycker det är så vackert och hållbart. Jag håller med om att skåpet är jättevackert, bordet ser dock lite för mörkt och glansigt, ger lite för mycket åttiotalsfeeling.

    SvaraRadera
  3. Wow precis ett sånt skåp har vi i vårt sovrum.
    Fast mörkt, dvs original inte nerslipat :)
    Det är tungt som ett as !!!
    Vi har det som linneskåp och ovan på har vi satt en pigtittare.

    Jag har också funderat på att slipa och måla det lite chabby-chic aktigt.. Men förstör man inte folk-arvet då ??

    SvaraRadera
  4. Träfärgen på skåpet är riktigt fin! Fast jag tycker att det hade varit lika fint i vitt också.

    SvaraRadera