måndag 6 februari 2012

Pyssligt

Ikväll har jag (hör och häpna) sytt en kudde. Tänkte först använda jättefint tyg som jag köpt på Ikea (för läänge sedan). Tyget skulle från början bli tygtavlor, men eftersom det aldrig blev av kände jag att jag lika bra kunde göra kuddar av det.. Men det kunde jag minsann inte. När jag såg tyget blev jag på nytt förälskad i idén av en tygtavla så jag kunde inte förmå mig att klippa i det.. Så det får väl bli ännu ett projekt som jag skjuter på framtiden.


Istället blev det ett gammalt grått lakan som fick bli en kudde, och tur var väl det eftersom jag kom på att jag verkligen behöver öva lite på att sy.. och kanske borde jag göra mönster också, för jag är inget vidare på att mäta heller.. jag tar liksom allt med en klackspark och tänker att "äh, det löser sig", vilket inte alls stämmer när man har en kudde som får formen av en romb istället för kvadrat.. Men hör och häpna (igen!) för det löste sig :) Kudden blev okej, men ganska tråkig. Nu ska jag leta kuddinspiration för att kunna dekorera den, gärna med tygfärg för det har jag gott om. 
För övrigt sitter jag och hoppas så att jag nästan ramlar omkull att jag ska vinna denna biljetten. Heja på mig och skicka alla goda positiva tankar åt mitt håll nu att rätt lott blir dragen. Då kanske jag ramlar omkull av ren skär lycka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar