torsdag 2 februari 2012

Knävärmare

Som förskollärare går jag ofta på knäna (både bokstavligt och bildligt...), och som resultat slits alla mina jeans ut jättesnabbt och får hål på knäna. Det första paret har jag låtit dem bli slitna och gjort skadan lite större med hjälp av kraft och klorin. Men för min del räcker det med ett par slitna jeans, sen vill jag ha hela och snygga byxor.. Så jag är rätt sugen på att prova laga ett par jeans som nyligen fått hål på båda knäna. Frågan är bara hur jag ska laga dem....

Det optimala vore om jag kunde sy mina brallor så som dem till höger i bilden ovan, men chansen att jag lyckas med det är ganska liten..

Annars känns detta som en rätt bra lösning, söta tyger, enkelt sytt.. men eventuellt lite sockersött för mig.. får se vad jag har för tyger i gömmorna..
En sak är säker i alla fall, hål på knäna kan jag inte ha. Nu valde ju vintern att dyka upp fashionabelt sent som vanligt.. och det är så kallt att jag blir skogstokig..

1 kommentar: