onsdag 16 maj 2012

Hittepåkonst på väggen

 Här har ni lite bilder på min nyordnade tavelvägg som jag fick upp häromdagen och undrade sen varför jag inte fixat detta för längesen.. Det var ju så enkelt ändå.. Jag hade inte foton för alla ramar så vissa fick en annan lösning som ni ser på bilderna nedan.

Ett glasunderlägg i form av Island. Denna bilden får man kika lite extra på för att se vad den föreställer då den är svart på svart bakgrund, men kanterna på underlägget är i kork, och det blev rätt fint :)

En djup ram från Ikea fick lite fint papper och fina stenar, mycket enkelt :)
Jag fick upp dem ganska rakt och jämnt genom att först placera ut ramarna jag ville använda på tjockare papper (det fick bli en sönderklippt ikeakasse och en liten bit bakplåtspapper) vars storlek motsvarade väggen de skulle hänga på. Sen var det bara att rita av ramens konturer på pappret, mäta och markera var spiken ska sitta med ett kryss, hänga upp pappret på väggen och spika igenom pappret som jag sen drog bort. 

Nu ska jag ha veckans sista arbetsdag. Tjoho :)

2 kommentarer:

  1. Vilken jättefin tavelvägg, gillar IKEA ramen med stenarna i.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  2. Den vita ramen från IKEA; är det en RIBBA? :)

    SvaraRadera