onsdag 2 maj 2012

Monsterväxter

Igår övningskörde jag och sambon bort till huset för att kika lite i trädgården (huset står tomt så vi smet in och kikade lite trots att vi ännu inte fått nycklarna). Jag hade nästan glömt hur det såg ut, och nu när vi kom dit såg vi att hela trädgården i stort sett måste grävas ut och göras om. jodå. Det vet vi ju hur man gör.. Tur att jag fått en bok av en fin kollega om trädgårdsidéer, undrar om det står något i den om att dra upp tujor som jag hört har monsterrötter..

Vi lade även märke till grannens hus som är identiskt med vårt, förutom att deras är vackert renoverat utvändigt (har inte sett invändigt, men det är säkert wunderbart det med..) och vårt är inte så värst snyggt i jämförelse.. :)

Trots allt är längtan stor. Till sommaren ska jag påta (med monstertujor) i trädgården, det låter som en mysig hobby :)


3 kommentarer:

  1. Jag och min sambo flyttar snart också från lägenhet till hus. Så spännande det ska bli! Imorgon ska vi dit och kolla på huset igen för att gå igenom funktioner med säljarna. Ska bli kul att se huset igen!

    SvaraRadera
  2. Trädgård är det nya svarta. Jag har ju verkligen gått All In i år och kan inte sluta att vare sig njuta av allt som kommer upp eller greja med växter hela tiden!
    Jag förstår att du längtar, tujor eller ej! :)

    SvaraRadera
  3. Ett tips att lätta upp bland alla tujor och cypresser är att kapa dom och stamma upp dom.Kan bli riktigt fint. Jag kom tyvärr på det för sent har har numera stubbar att brottas med istället :p

    SvaraRadera