måndag 7 maj 2012

Tidsorganisation för den virriga

Det är ju lite mycket nu.. lägenheten ska städas och göras klar inför visningar, ett helt hem ska packas och rensas, tankarna snurrar kring det nya husets renovering och samtidigt jobbar vi heltid båda två. Ytterligare ett projekt som tar upp mycket av mina tankar är körkortet, som jag gärna har färdigt innan flytten.. och ja, det är ganska ambitiöst med tanke på att jag kört bil  i någon månad men jag kommer ju flytta ifrån körskolan (som är två minuter bort) och det känns ju lite opraktiskt.. 
De som känner mig (och ja ni som följt bloggen ett tag kanske också märkt det) vet att jag är ganska virrig emellanåt (läs: oftast..) så i denna situationen så känns det ibland som mitt huvud kokar av alla projekt och prestationer. Därför har jag bestämt en tidsplan. Varje dag (förutom imorgon..) ska jag ägna en timme per projekt. Jag ställer en timer på ajfånen, en timme går till att plugga teori, en timme till städning och en timme att övningsköra. Detta ska jag göra varje dag. Sen är jag ledig. Extra bra blir det nog om jag varje dag skriver en checklista (jag älskar checklistor!) med dessa tre saker och stryker över dem när de är avklarade.

Helt plötsligt känns det så lugnt och harmoniskt innanför mitt virriga pannben :)

Nu, en timmes teori!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar