lördag 2 juni 2012

2 juni

Tänk att det är juni redan. Sommaren är alltså här på riktigt nu, oavsett vilket väder vi har. Igår stormade det, och när jag skulle cykla hem från jobbet tog jag bilden ovan. Att cykla förbi Turning Torso när det blåser är en läskig historia ska ni veta.. På något sätt eskalerar vinden där och det kan komma riktigt hårda kastvindar som bokstavligt talat trycker ut en på gatan. Jag har en gång stått bortblåst i väggrenen utan att riktigt veta hur jag skulle ta mig ur den knepiga situationen.. Igår gick det okej dock, lyckades hålla mig på cykelbanan :)

Denna bilden togs ungefär vid samma tid förra året. Väldoftande syren på en solig balkong, det är sommarkänsla det. Regnet som smattrar på fönstret just nu.. det är egentligen också sommar, svensk sommar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar