söndag 17 juni 2012

Islands dag

Idag är det Islands nationaldag, något som jag lite opatriotiskt glömde bort halva dagen.. men men, jag har firat genom att ha en mysig dag och skänkt många goda tankar till mitt kära hemland. 

På tavelväggen i vår hall har ett glasunderlägg föreställande Island ramats in, och hängts upp i mitten som en liten tribute. För trots att jag bott i Sverige i mer än tjugotvå år och trivs otroligt bra med det så kommer Island alltid att kallas hem. Jag har ingen vilja att flytta dit igen då mitt liv är här, men ändå.. när jag kommer dit (vilket jag gör alltför sällan) så får jag en nostalgisk känsla i hjärteroten som säger mig att detta är hemma. Svår känsla att förklara.. men så är det helt enkelt.
 
Jag kan rekommendera en resa dit förresten. Naturen är sagolik, maten är jättegod och människorna underbara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar