måndag 25 juni 2012

Snurr snurr i renoveringsskallen

Bilderna tagna av Hallonqvist
Idag har mitt huvud snurrat igen. Strax över två veckor tills vi tar över huset och påbörjar det enorma projektet. Det första vi gör är att måla allt vitt, så allt blir fräscht och nytt, och även så att huset blir som en tom canvasduk som vi ska skapa konstverk på. Tanken är att även måla kakel, våtrumstapet och badrumsgolv, på något bra sätt.. riktig hur det kommer gå till är ännu oklart så om ni har tips så tar jag tacksamt emot dem! 

När allt är vitt och fräscht tänker jag mig att vi börjar planera. Skapa en plan för hur vi vill att huset ska se ut, helst hela huset. Få offerter på köket, badrum och gästtoalett. Även planera hur vi vill att fasaden ska se ut eftersom mitt huvud snurrar med fönsterbyte och kanske liggande panel (hmm..). Och kan man måla taket, eller byta ut alla tegelplattor mot gråa snyggare..? Får jag det av stadsbyggnadskontoret? Det blir mycket hmmm-ande här hemma nu..

Snyggbadrummet som ska bli vitt vitt vitt!
Sen är det ju oerhört viktigt att vi gör allt i rätt ordning. Ska vi ha större fönster måste vi ju göra det först.. eftersom vi då måste riva en del av väggen och vi vill inte göra en massa arbete i onödan.. Rangordningen får gå efter logistik och ekonomi.. Vad är mest praktiskt att göra först i förhållande till vad det kostar i jämförelse med resten av de projekt som huset innefattar.. Hänger ni med, eller svamlar jag..? 

Nåväl. Vi börjar med det vita. Sen kommer logistiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar