torsdag 4 oktober 2012

Torsdagen som slår de andra torsdagarna på näsan

 Lite så som överskriften beskriver känner jag att jag haft nu. Den bästa torsdagen på länge.

Jag gör mig lite tjusig på jobbet och cyklar sedan i ösregn (såklart...) till ett fancy hotell på lilla torg och dricker mousserande, äter så överdrivet goda mackor och lyssnar på bästa Cindhy som lanserar sitt företag Human by Cronjezon och planterar lite aha-upplevelser i min hjärna angående HBTQ. Jag säger också som så, jag blir så peppad och lycklig ända in i hjärteroten när jag möter kvinnliga entreprenörer. De inspirerar mig och de lägger grunden till ett mer jämnställt samhälle (jo, nu tog jag steget ut på den politiska sidan lite, jag kliver snart tillbaks, ibland behöver man helt enkelt ryta lite). Ju fler kvinnor som startar företag och ger sig in i denna mansdominerade värld, desto fler förebilder finns det för alla döttrar (slut på politik, början på flams istället..). 
Jag fick mig en positiv surprise där när Katarina dök upp och vi kunde flamsa lite tillsammans, smyga ut och sno lite mackor samt smyga i oss Katarinas medhavda ost (som man ju alltid bör ha i handväskan...). Det var så trevligt att vi gick vidare till Lemongrass och åt lite förrätt (sashimin är sååå god där!) och när vi nästan var på väg därifrån upptäckte vi Lars Wallin som satt vid bordet framför oss vilket gjorde oss lite mer flamsiga. På ett bra vis, såklart. 

Så. Lite HBTQ introduktion, lite champagne,lite rå fisk, lite kändisspotting och sjukt goda skratt och fantastiska människor. Människor som jag aldrig lärt känna om det inte vore för bloggen.

Människor som får mig att längta lite till Lördagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar