måndag 17 november 2008

Längtan

På lördag fyller min älskade sambo 26 år, och då är det även ett helt år sedan vi åkte iväg till Thailand, och stannade där i två veckor. Man har ju hört att om man väl åkt till Thailand en gång så återkommer man oftast, och det stämmer verkligen eftersom det är ett alldeles underbart land att semestra i! Värmen var slående, maten var jättegod, människorna underbart vänliga och priserna mycket förmånliga. Vi diskuterar redan när vi ska resa tillbaka, men det enda som är bestämt är att vi denna gång stannar längre än två veckor, och bor inte hela tiden på samma ställe utan utforskar landet lite.

Det är riktig semesterkänsla med Singha, tyvärr finns de stora inte att köpa på systemet ;) Att kunna dricka öl under hela dagen utan att bli berusad (drack vatten också såklart, hade nog inte överlevt annars) är riktig semesterkänsla. För få saker är så goda som en iskall öl på den jättevarma stranden!

Vattnet var klarblått och ibland var vågorna ganska stora vilket gjorde badandet lite extra roligt. Helst ville man ligga i vattnet hela dagen eftersom det var så härligt, det var så varmt!


Ha en bra dag!

9 kommentarer:

  1. vilka härliga bilder du bjuder på. Skulle ge mycket för att få vara där just nu, speciellt då man tittar ut genom fönstret och det är mörkt & kallt:-(
    Kram/jenny

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt det ser ut! Vi har bestämt att vi ska åka dit nästa vinter, längtar =) Hoppas du mår bra! Kram

    SvaraRadera
  3. Tjopp! Åh vilka härliga bilder, jag var själv i thailand i våras och reste runt i nästan 1 månad, det ycker jag absolut att ni ska göra, det var det bästa jag gjort! :)

    SvaraRadera
  4. Så härligt det ser ut! MAn längtar ju verkligen efter en sån resa.

    SvaraRadera
  5. Jag längtar också tillbaka och har redan bestämt mig för att stanna längre än två veckor och inte på samma ställe. Var i Ao Nang förra julen så det är också snart ett år sedan!

    Kram
    /Johanna

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder!! Mmmm Thailand låter som du skriver.. första gången samma ställe och sen nästa gång kan man utforska mer. Fast jag skulle då inte dra mig för att åka som backpacker direkt. Risken finns väl att man missar alla smultronställena då..
    Hoppas att ni kommer iväg dit igen! och ja, att du får åka till det världsliga IKEA med sambon också :D KRAM

    SvaraRadera
  7. Åh, så underbart! Kan riktigt känna solen i ansiktet, sanden mellan tårna och det salta vattnet. Vill åxå åka...
    Det är nog klokt att stanna lite längre om man kan och åka runt och se lite mer.
    Och TACK söta du för att du röstade!! ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Mmm....nice! Jag och Nicholas ska till Armenien till våren. Jag har ingen aning vad som väntar men bilderna därifrån e underbara. Det blir vår första resa :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Åh vilka underbara bilder! Vi drack också Singha när vi var där. Kram Sandra

    SvaraRadera