måndag 24 november 2008

Tjuvstart

I helgen blev det en tur till ikea och ica maxi som ledde till en del shopping, härligt :) Förutom ramarna som ni ser i förra inlägget så fick detta följa med mig hem:

En söt orkidé från Ikea, kostade 129 kr. Vi sparade några slantar när vi köpte ramar, så då kände jag att jag kunde unna mig en liten blomma :) Välpå Ica Maxi kan jag dock berätta att de hade en jättestor orkidé för 225 kr som var helt fantastiskt vacker, så det blir nog ännu en blomma snart.. det är väl löning imorgon.. :)

Leilas bakbok "a piece of cake" fick följa med hem. Den har jag velat ha jättelänge! Dock var det sambons initiativ att ha med den hem nu. Jag har nog tjatat om alla goda kakor jag kommer baka till honom med den bokens hjälp, så nu e det bara att sätta igång :)



Yes, jag har börjat julpynta! Egentligen är det väl inte förrän till helgen man ska göra det, men det struntar jag i. Jag älskar julen och det ska vara jul i mitt hem länge! De fina blå julkulorna kostade bara 19 kr i helgen, då ikea hade nåt specialerbjudande. Passar perfekti in i vårt blå hem :) Allt vi behöver nu är vår soffa från living som kommer nån gång de närmsta två veckorna.. Jag vill ha den nu!

6 kommentarer:

  1. Vilka myysiga inköp! Jag ska snart börja adventspynta jag åxå. :) Får värsta julkänslan nu när det kommit en massa snö. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Orkidéer är fantastiskt vackert. Men så himla petiga med hur de vill ha sin omgivning. Det där julpyntet funderade jag också på. Men hindrade mig själv eftersom vi redan bestämt oss för violett + vitt + silver i årets gran.Men blått är skitsnyggt!

    SvaraRadera
  3. Vilka inköp, blir riktigt avundsjuk, måste erkänna att fler orkidéer hade inte skadat där hemma.. :)
    Så bra de blåa kulorna passade mot vägen, själv köpte jag de röda men tänkte använda dem på ett liknande sätt.
    Jag har föresten en tävling på min blogg, välkommen in och tävla!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt det blev med dom blå kulorna, dom är ju som gjorda för dina blå väggar! :-)

    SvaraRadera
  5. Det blev jättesnyggt med de blå kulorna! Superbra idé!

    SvaraRadera
  6. vilka vackra bilder! jag har oxå Leilas bakbok hemma...den är nästan ett måste om man älskar allt sött!

    SvaraRadera