onsdag 19 november 2008

Osnygg inredning och tisdagstema

Inte så snyggt, men ack så nyttigt är det med motionscykeln vi fått låna av sambons arbetskamrat. Nu när det är så mörkt och kallt ute på morgonen så är det ganska skönt att sitta och cykla framför tv:n istället för att gå på en morgonpromenad ute i kylan. Därmed kommer Tisdagstemat även med i bilden, som denna vecka är Mörker.

På bilden kan ni se att det är ganska stökigt i fönsterkarmen just nu, och det är för att vi inte riktigt var färdiga med att måla där och så ska även gardinstången upp. Vi håller fortfarande på att göra i ordning här, lite åt gången, men när soffan kommer så ska allt vara klart (har jag bestämt). Synd bara att den inte kommer förrän senast vecka 50.. Jag ringde till Living igår och frågade om de kunde spåra soffan så att man vet ungefär när den kommer (6-8 veckors leveranstid..) men de upprepade bara det vi redan visste.. vi ville ha den här till helgen då Sambon fyller år och vi tänkte bjuda hem hans familj, men det får bli nån annan gång istället.

4 kommentarer:

  1. Vi har oxå en sådan! Men det är såå mördande tråkigt att sitta på den även framför Tvn tycker jag.... så jag skalll snart göra mig av med min... tror jag;-) Jag borde egentligen....

    Kram Lotten

    SvaraRadera
  2. Iris; Jag känner precis som du! Det skulle kännas mer komplett. Sist vi hade gäster så kände det så fånigt när vi satt där på rad & den ena tjejen fick sitta där på divanen utan ryggstöd. Sen tog vi några småpallar också men nja, en fåtölj skulle man haft. Har ju en idè på en liiiten ommöbelering men det krävs nog en hel del övertalning om jag ska få med mig gubben min på det. :)

    SvaraRadera
  3. Du undrade om två kolumner - det kan du fixa genom den här beskrivningen:http://www.bloggerbuster.com/2007/07/create-three-column-blogger-template.html kram

    SvaraRadera
  4. Jag håller med om att mörkret inte gör en motiverad att träna, vill också ha en sådan. Den skulle va perfekt att ha stående i vårt tredje rum =) Jag har mailat Selma förresten så så vet om att vi ska ses v.49. Sen ringde Johan igår och sa att det blir restseminarie för oss på onsdag på moment 3, jättekul! Men blir nog inte så allvarligt, vi hade ju en bra diskussion så så det ska nog gå bra. Imorgon ska jag sitta med litteraturdelen igen och skriva som bara den =) Hoppas du mår bra!

    SvaraRadera