fredag 15 februari 2013

Lite vardagsromantik

 Jag följde mitt eget råd igår och dukade fram finporslinet i matrummet, med en fin löpare på bordet och levande ljus. Till middag åt vi en av Linas matkasses rätter: Torskfilé med baconströssel och sötpotatisstomp, riktigt gott! Baconströssel är en riktigt trevlig idé, sambon speciellt tyckte att det kunde införlivas på de flesta maträtter (han brukar titta på det lite roliga Epic Meal Time, och då blir man ganska frälst i bacon..).

 Men ja, levande ljus och lite romantik är ju alltid härligt på en torsdag, det bör vi nog göra oftare. Härligt också att njuta av den fina middagen i mjukiskläder och lite allmän 'skönt-att-vara-hemma-efter-en-lång-dag-på-jobbet' känsla i kroppen.

och fina tulpaner fick jag till och med. Sambon, han fick almondytårta av mig ;)

2 kommentarer:

  1. Myspys
    Vi åt den rätten i onsdags. Och det är gott. Jag älskade sötpotatisstompet ❤
    //Weronica

    SvaraRadera