torsdag 28 februari 2013

Köksinspiration på morgonkvisten


Jag sitter nu med mitt kaffe i soffan, med datorn i knäet och är omringad av färdignymålade köksluckor som idag ska komma på plats. På vikingabordet i matrummet ligger de sista luckorna som precis fått näst sista strykningen. Jag måste verkligen säga att det lönar sig att sätta en deadline för sig själv, även om jag precis snavar på mållinjen över de krav jag själv ställt, så fick jag en rejäl spark i baken och det är bara småpotatis som inte hunnits med. Sen är det bara de lite större grejerna kvar, ny bänkskiva, nytt golv, ny diskmaskin (!) och så småningom gärna en ny spis och ugn med induktion och varmluft.
Inspirationsbilderna som jag hittade på Leilas Generalstore är ju ljuvliga och skriker vårkänslor! Älskar pastellerna och känner att jag av någon anledning har alldeles för få sugrör i lustiga huset.

Hur det gick med förkylningen? Jag hittade på en egen huskur, med c-vitaminer, vätskeersättning, ipren, värmedyna på fötterna, tigerbalsam på bihålorna (försiktigt! akta ögonen) och vila. Dette ledde till en ganska positiv utveckling, nämligen att jag istället för att gå runt och vara nysnödig utan att nysa så nyser jag ganska mycket. Lite mindre frustrerande faktiskt. Förutom det så mår jag ju toppen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar