fredag 8 februari 2013

Mina favoriter ifrån Trademax




 Inne på Trademax har jag hittat lite grejer som föll mig i smaken. Det första jag lade märke till var ju självklart Howardsoffan, den svängda, en sådan som jag velat ha väldigt länge men den var lite för dyr när vi skulle byta soffa för några år sedan.. Tänk hur förvånad jag blev när jag nu såg den på Trademax för knappt 8000 kr.. för entresitsig, böjd Howardsoffa med de fina runda kanterna, de söta små julen ochhela grejen... och fraktfri leverans till dörren.. jomenvisst. Det är nog det bästa erbjudandet jag sett på länge (funderar febrilt om jag kan flörta lite med sambon och övertala honom att vi behöver byta soffa!). Fotpallar och fåtöljer i samma modell finns även där, och jo, de är också till kampanjpriser.
 Så fanns det ju avlastningsbordet Hugo.. med en cementskiva på toppen. Har tänkt i ett tag att jag velat ha ett sådant bord i matrummet, där alla tygservetter och krimskramset som behövs när vi ska bjuda på middag göms undan. Uppe på bordet hade jag lätt kunnat ställa lite stilleben, en fågelbur (en fin utan fågel då, såklart..), någon pampig lampa och lite blommor.

 En pinnsoffa har jag aldrig haft en tanke på att jag skulle behöva. Men den var ju himla snygg och det är ju något ganska lantligt och charmigt över att ha en soffa i köket..

Sen har vi detaljerna. En jordglob har jag länge velat ha, bara för att den är fin (hade sett bra ut ståendes på avlastningsbordet ovan faktiskt!). Men guldkornet är ju pläden med Union Jack, som är en sån där oväntad och lite kitchig grej.. Den kommer nog klickas hem för det var kärlek vid första ögonkastet.. Jag gillar att färgerna verkar lite dova, vilket passar bra i mitt hem som numera är lite färglöst. Den kan nog liva upp på ett ganska mjukt vis (mjukt för ögat alltså) :)

Inlägget är ett samarbete med Trademax.se. Alla produktval och åsikter är mina egna.

2 kommentarer:

  1. Jag älskade side-boardet och jordgloben. Bara att klicka hem :-). Eller måste man betala också... ;-)

    Hoppas du får en skön helg!

    SvaraRadera