onsdag 10 april 2013

Alla mina pins

När min inspiration tryter finns det ett endaste självklart ställe för mig i cyberrymden. Pinterest. Det är det mest självklara stället av dem alla att hitta inredningsporr, avancerade fina flätor och outfits för alla tillfällen. Jag har själv i skrivande stund lyckats skapa 33 boards (där varje board är som en egen anslagstavla för sin specifika kategori), och på dem samlat 3 179 pins. Alltså tretusenetthundrasjuttionio vackra bilder som fångat mitt intresse.

Bland annat kan man klicka sig in på DIY och se hur man gör galgar av gafflar, olika slags halsband, en ljusgirlang av pappersmuggar och sjukt avancerade skuggfigurer.. 

Eller så kan ni kika på Fashionista, där ni hittar 909 bilder på stiliga outfits, fräscha frisyrer, intressanta nagellack med mönster jag inte kan skapa och inspiration som räcker till varje tillfälle. 

Eats & Drinks är nog en av mina favoriter eftersom bilderna får mig att längta till alla fester och bjudningar jag kan ha till sommaren. Då passar det ju ypperligt att bjuda på mango och hallon-margaritas, hemmagjord sangria och jordgubbsmojitos. Där är också lite mat och annat som inte är pastelliga alkoholhaltiga drycker.. En hel del cupcakes till exempel :)

Sen finns det ju också ett album för varje rum i hemmet, träningsinspiration, citat, bröllopsinspiration, fest- och dukningstips etcetera.. Det finns alltså en del att fördriva sin tid med och inspireras av.

Och detta är ju bara mina album. Sen finns ju alla andras..

3 kommentarer:

  1. Haha, jag vet, det är helt galet hur mycket bilder det finns! Kul att se hur utvecklingen gått framåt, för en 10-15 år sen satt jag och klippte ut fina bilder ur tidningar och klistrade in i album med olika kategorier... sen övergick jag till att samla bilder i mappar i min dator, vilket jag fortfarande gör iofs, men har mer och mer övergått till pinterest...

    SvaraRadera
  2. Ojoj, vad du ligger i! Måste erkänna att jag själv inte riktigt upptäckt Pinterst, är väl rädd att jag aldrig skulle kunna slita mig därifrån.
    Och ojojoj, vad du hade bra med idéer till mitt gardinstångsknopprojekt. Måtte det bli helg snart så jag kan testa!!

    SvaraRadera
  3. Pinterest har verkligen något för alla. Det är smidigt att ha dom pins man gillar samlade när man behöver lite inspiration.

    SvaraRadera