fredag 5 april 2013

Stenhårt lackat

Just nu är det neutralt som gäller.
Jag är usel på det här med nagellack, men jag försöker bättra mig. Oftast får jag ett ryck någon kväll och lackar lite, sedan får lacket sitta kvar tills det skavts bort av sig självt.. och det är ju sådär snyggt..

Men som sagt så försöker jag bättra mig, men skiten sitter ju bara kvar en dag och måste bättras på direkt.. och det tålamodet har jag inte alls. Så vad har ni erfarna nagellacksbärande kvinnor (och män?) för tips för en novis? Finns det speciella lack som sitter stenhårt eller någon slags primer som man tar på innan?  (ja jag målar väggar oftare än jag målar naglarna..)

Utbilda mig! :)

4 kommentarer:

  1. Jag vet, har också det där problemet.. man målar lite nån kväll när man får för sig att man vill ha färgglada naglar. Sen upptäcker man kvällen efter att det skavts bort en massa och inte alls ser snyggt ut, men då har man inte tid att ta bort det! Eller ännu värre, man glömmer bort det helt och upptäcker mitt i ett kundmöte hur förskräckliga naglarna ser ut...

    SvaraRadera
  2. Använd underlack och överlack så håller det längre!;) Gellack som är så poppis just nu sägs ska hålla i tre veckor! Testa det :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Okej...!! Jag känner då att jag måste tipsa dig eftersom det där med naglar är min grej... ;)
    jag tar Opi:s nagelstärkande tills jag har en stenhård nagel. Sen brukar jag använda Isadoras snabbtorkande nagellack för dom torkar så snabbt och jag har inte heller det där med tålamod.
    Ett hett tips att måla på KVÄLLEN när du ändå tittar på tv eller ngt. Så att nagellacket torkar och hinner bli HÅRT. Ngt senare så ta tex Isadoras överlack. Reklampauserna är perfekt till detta då det hinner gå lagom med tid emellan!! :)
    Sen om du vill bli av med nagellacket väldigt snabbt så ska du ta Depends dip-in (eller vad det nu heter) som du för ner naglen i lite snabbt och skruvar runt. Nagellacket försvinner ursnabbt och du slipper kladd med pads osv. Och framförallt så blir det så mkt roligare!!
    Du får prova dig fram och se vad du tycker men jag brukar ha mitt nagellack snyggt i över ett par veckor utan att bättra och då har jag ändå ett yrke där det sliter hårt på naglarna!
    P.S Ta en färg som täcker på en strykning och måla tunt. Ju fler strykningar dessto tjockare blir nagellacket och det blir lättare skavt!!
    Hoppas mina små tips hjälper dig ngt!! :)

    /Angelica

    SvaraRadera
  4. Å jag älskar nagellack:-) Målar flera gånger i veckan.-) Underlack och överlack är att rek:-) Sen är tex Essies lack kanonbra, även Zoya och China Glaze. Ett överlack att rek är Seche Vite(även deras underlack). Måla helst flera tunna lager än några tjocka.
    Kram Kristina

    SvaraRadera